Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Magdalena Szumiec

dr Magdalena Szumiec

Katedra Bezpieczeństwa Zdrowotnego

dr Magdalena Szumiec – absolwentka Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierownik Katedry Bezpieczeństwa zdrowotnego; członek Rady Instytutu Nauk o Zdrowiu; kierownik praktyk pedagogicznych; Jej zainteresowania naukowe związane są z problematyką bezpieczeństwa zdrowotnego i pedagogiki (edukacji dla bezpieczeństwa, profilaktyki zdrowotnej); autorka dwóch monografii (System awansu zawodowego nauczycieli – ocena kluczowego elementu reformy edukacji, Kraków 2016; Człowiek we współczesnym świecie. Bezpieczeństwo – Zdrowie – Edukacja, Kraków 2021) oraz ponad pięćdziesięciu artykułów naukowych; współautorka programu nauczania do edukacji dla bezpieczeństwa pt. Bezpieczniej każdego dnia dla III etapu edukacyjnego opublikowanego na portalu z zasobami edukacyjnymi dla nauczycieli Scholaris; współautorka pomocy dydaktycznych przeznaczonych dla nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa, będących obudową multimedialną do programu Bezpieczniej każdego dnia, dostępnych na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji; współredaktorka jednej monografii (Współczesne konteksty bezpieczeństwa zdrowotnego, Kraków 2020); członek zespołu opracowującego na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej programy nauczania dla kierunku studiów Bezpieczeństwo zdrowotne; w 2014 r. powołana w skład Wojewódzkiego Zespołu Koordynującego ds. realizacji na terenie województwa małopolskiego Rządowego programu na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła”; członek  zespołu ds. dokonywania oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na realizację działań w ramach Rządowego Programu wspomagania w latach 2015-2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”; w 2018 roku powołana w skład Zespołu Edukacji dla Bezpieczeństwa działającego przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.